Jäseneksi liittyminen ja jäsenedut

Voinko liittyä JHL:n jäseneksi?

Voit liittyä JHL:n jäseneksi kun työskentelet

• valtiolla, kunnassa, kuntayhtymässä tai seurakunnalla
  • edellä mainittujen omistuksessa olevassa liikelaitoksessa tai yhtiössä
  • järjestössä tai yleishyödyllisessä yhteisössä
  • julkiselle sektorille palveluja tuottavan yrityksen tai yhteisön palveluksessa tai vastaavalla toimialalla.

JHL:n jäsen voi olla myös yllä mainituilla aloilla toimiva itsenäinen yrittäjä, joka harjoittaa ammattiaan pää- tai sivutoimisesti yksin, ilman alaisia. Yrittäjäjäsen ei voi kuitenkaan liittyä JHL:n työttömyyskassaan. Yrittäjien työttömyyskassoja ovat AYT ja SYT.

Voinko liittyä JHL:ään vaikka työsuhteeni ei ole vakituinen?

Voit liittyä. Työsuhteen kestolla ei ole merkitystä, se voi olla vakituinen, määräaikainen tai osa-aikainen.

Jäseneksi liittymisasioissa sinua palvelee jäsenasiainhoitaja  Heidi Luhtanen p. 040 043 6209 sekä koko hallituksen väki

Jäsenliittymiskaavakkeita saat yhdistyksen hallituksen jäseniltä.  Voit kysellä liittymispapereita myös työpaikkasi luottamusmieheltä. Voit myös täyttää jäsenhakemuksen JHL:n verkkosivuilla, lomakkeelle pääsee liiton verkkosivuilta (www.jhl.fi/liity), josta lomake on mahdollista täyttää aina kun internetyhteys on käytettävissä. Jos jäseneksi haluava on työnantajaperinnässä, hän tulostaa lomakkeen täyttämisen yhteydessä perintävaltuutuksen palkanlaskentaansa varten.

JHL: n jäsen muistathan aina ilmoittaa yhdistyksen jäsenasiainhoitajalle jos olet:

• Kela- työtön HUOM! Ilmoita työttömyysajat takautuvasti kolmen kuukauden välein jäsenasiainhoitajallesi tai JHL 24 palvelussa.
  • Kelan sairauspäivärahalla
  • Opiskelemassa
  • Äitiyslomalla
  • Hoitovapaalla
  • Virkavapaalla
  • Työkyvytön
  • Asevelvollisuutta suorittamassa

Ota rohkeasti yhteyttä!

Jäsenasiainhoitaja Heidi Luhtanen p. 040 043 6209

heidi.luhtanen@kurikka.fi

Kurikan JHL yhdistyksen jäsenedut:

Yhdistys muistaa merkkipäiviään viettäviä jäseniä seuraavasti:

Jäsenen täyttäessä 50 tai 60 vuotta muistetaan häntä kevät- tai syyskokouksessa lahjalla.

Kevätkokouksessa muistetaan merkkipäiviään 1.1.-30.6. välisenä aikana viettäviä ja syyskokouksessa muistetaan merkkipäiviään 1.7.-31.12.välisenä aikana viettäviä.

Yhdistys muistaa uusia jäseniään seuraavasti:

Uusia jäseniä muistetaan kevät- tai syyskokouksessa lahjalla.

Kevätkokouksessa muistetaan 1.11.-31.3. välisenä aikana liittyneitä ja syyskokouksessa muistetaan 1.4.-31.10.välisenä aikana liittyneitä.

Lahjan saa ainoastaan saapumalla kokoukseen.

Yhdistys lähettää henkilökohtaisen kutsun.

Voimaa jäsenyydestä - JHL:n jäsenedut

JHL:ään liittymiseen on hyvä syy

Julkisia ja verovaroin tuotettuja hyvinvointipalveluja maassamme on runsaasti. Jos työskentelet aloillamme tai opiskelet niille, sinun kannattaa liittyä JHL:ään. Jäsenenä saat käyttöösi kaikki jäsenpalvelumme ja jäsenedut.

JHL on Suomen suurin hyvinvointialojen ammattiliitto. Meitä on lähes 230 000.

JHL:läisiä työskentelee lähes kaikissa ammateissa valtiolla, kunnissa, kuntayhtymissä, seurakunnissa, liikelaitoksissa, yhtiöissä, järjestöissä ja oppilaitoksissa.

Luottamusmies ja JHL auttavat

Jos työpaikalla ns. sukset menevät ristiin ja tulee ongelmia, luottamusmiehet ja JHL:n henkilökunta auttavat selvittämään hankalia tilanteita. Liittoon kuulumaton hoitaa asiansa itse, samoin kuin pelkkään työttömyyskassaan kuuluva. JHL:n jäsenenä sinulla on tarvittaessa myös mahdollisuus oikeusapuun ja lakkoavustukseen.

Koulutus on iso etu

Hyödynnä koulutukset luottamustehtäviin, yhdistystoimintaan ja ammattitaidon kasvattamiseen. Nauti myös virkistävistä harrastekursseista - maksutta.

Vähennyskelpoinen jäsenmaksu

Jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa. JHL:ssä jäsenmaksu on 1 prosentti bruttopalkasta.

Jäsenvakuutus

JHL on vakuuttanut jäsenensä Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turvassa. Kollektiivinen jäsenvakuutus sisältää matkustajavakuutuksen ja tapaturmavakuutuksen pysyvän haitan varalle. Liiton järjestötehtävissä ja tilaisuuksissa JHL:n jäsenet ovat vakuutettuna Liittoturvavakuutuksessa. Jäsensivuilla on lisää tietoa vakuutuksesta.

Motiivi-lehti

JHL:n jäsen saa kotiinsa Motiivi -lehden.

JHL-SHOP

JHL:n jäsen voi ostaa jäsentuotteita JHL-SHOPista edulliseen hintaan.

Lomaetuja ja alennuksia

JHL:n jäsenillä on mahdollisuus lomailla edullisesti liiton omissa lomapaikoissa. Lisäksi jäsenet saavat runsaasti alennuksia ja etuja mm. hotellihinnoista ja laivamatkoista, bensiinistä ja dieselistä ja vakuutuksista.